Posted by: Paul | juuli 31, 2009

Swedbank X-dream III Elva: Paul, Jaan, Kei

26. juuli 2009 Elva X-dream

Walkie-Talkie oli seekord kooseisus Kei, Jaan ja Paul, kuna Marika otsustas nautida täiel rinnal indiaanilaagrit. Koos Kei ja Eloga saabume stardipaika juba eelmise päeva õhtul. Ees ootab meid invaliididele korraldatud pidu, mis meie õnneks päris hommikuni ei kesta. Hommikul toob väsimatu Katrin meile süüa – tema saabus alles poole öö pealt otse Viljandi Folgilt. Küll mõned ikka jaksavad!

Enne starti saan teada, et ei Jaanil ega Keil ei ole kaasas kompassi. Mõtlen, et huvitav-huvitav, kuhu üritusele nad on õige tulnud?! Õnneks leidub autost üks lisakompass ja nii võime tunda ennast natuke kindlamini. Oleme valmis õige varakult, nii varakult, et saame rahus ära vaadata A-raja stardi, kus Kei asub kohe ergutama Jaani meeskonnakaaslast Ilmari, teadmata ise, milline see Ilmar täpselt välja näeb. Igaljuhul on Kei kannustushüüetest kasu, Ilmari meeskond võidab A-raja pika puuga.

Stardis saame kaardid võttes teada, et kohe alguses on hajutus ja iga liige peab võtma oma punkti eraldi. Jagame punktid omavahel ära ja siis mõtleme kohe ümber, sest Keil ei ole kompassi ja lisaks tundub, et kui liikuda keskmisse punkti, siis sealt on suhteliselt lihtne minna kumbagi äärmisse. Niisiis asume kolmekesi teele. Kõige pealt üle ronides mööda metallraami üle esimese veetõkke. Tagant-järgi vaadates oleks võinud minna hoopis sealt ringi, oleks saanud paar minutit kiiremini, aga kuna jooksukaardil oli see märgitud valge alana, siis muidugi ei taibanud me vaadata läbi teisi kaarte, kus see tiik oli peale märgitud. Olnuks lihtne mõista, et selle veetiigi ületamine sealt kohalt ei ole mitte kõige mõistlikum tegevus ja nii lasime kohe alustuseks mõned väärtuslikud minutid kaotsi minna.

Edasi järgneb mudane ja märg heinamaa, kuni jõuame Elva jõe äärde. Jään seisma, sest vool jões tundub tugev ja ettevaatlikus saab minus võitu. Minu tagant tulev Maret Hallikma hüppab pikemalt mõtlemata jõkke ja sumab üle. Seejärel üritab sama teha üks meesterahvas, aga temal nii hästi lähe – vool viib ta 10-15 meetrit eemale ja tal on tegemist et kaldale saada. Õnneks ei ole selles kohas sügev ja ta saab jalad põhja, kuid järsust kaldast üles ronimine on omaette katsumus. Mõistan, et üle jõe peab saama nii jõuliselt ujudes kui võimalik, muidu kannab vool ära. Mõne hetke pärast oleme kõik kolmekesi üle.

Sealt edasi esimesse punkti, kust mina ja Jaan jätkame oma punktide poole. Teises punktis saame kõik kokku suhteliselt kiiresti ja alustame võistlust 97. kohalt. Esimene jooksuetapp on lahe, muda-mets-jõgi-muda-mets-muda-jõgi. Erinevalt juunikuisest Väätsa etapist on seekord jõkkehüppamine mõnus, sest vesi ja on soe ja ilm on soe. Iga kord on see tõeline värskendus! Püüame kogu aeg vaikselt joosta ja minna nö. kindla peale. See tundub olevat hea taktika, sest kanuuetapi alguseks oleme tõusnud 19 kohta ehk 73-ndaks. Kuidas see juhtus ei saagi aru, aga protokolli peab uskuma!

Valek

Pildil meie kanuu Välek!

Ja siis algab kanuu. Jõgi on kitsas. Kanuusid on palju. Kõigele lisaks on korraldajad teinud diili kobrastega või tormituultega, et need jõkke võimalikult palju puid langetaks. Esimene kanuupunkt tuleb kiiresti. Meil õnnestub vältida ühte suurt troppi ja saame sealt kiiresti minema. Oleme selles punktis tõusnud juba 68-le kohale.Aga nüüd algavad seiklused. Mõnest kohast on jõgi läbimatu, tuleb tassida kanuu ringi. Mõnest teisest kohast on jõgi läbitav vaid ühele kanuule korraga, mis tekitab korralikud tropid ja meeletu sagimise. Meie ümber toimuvad esimesed ümberminekud. Varsti jääme ka meie ühe puu peale kinni mis kinni. Suureks abiks on Jaan, kes oma käterammuga kanuu üle puu tõstab, samal ajal kui meie Keiga turnime kaldajärskul. Sellele järgnevad pidevad harjutused – nüüd kõik kanuus selili ja hästi madalaks! Saame mitmest kohast okste alt vaevu-vaevu läbi ja paaril kohal jääme ka korraks kinni, kuniks Jaan meid jälle lahti tõukab.

Varsti teen avastuse, meie kanuu märkekaart on kadunud, igal juhul kanuus teda enam ei ole. Järjekordselt ei taipa meist keegi vaadata suurt kaarti, kuigi sellest oleks olnud palju abi. Nii me siis sõidame teiste järel ja sinna kuhu meid jõgi viib! Tagantjärgi võib tõdeda, et vaatamata heale tempole ei ole see kindlasti kiireim viis kuidas edasi saada. Ühes kohas oleks tulnud kanuu 30 m üle vedada, et vältida 150 m risust jõge. Teises kohas valime vale jõeharu ja sõidame ca 400 m rohkem kui teised. Lisaks on saanud märkeorienteerumisest ka mäluorienteerumine, sest püüan meelde jätta kus koha peal punktid asuvad, et hiljem need kuhugi märkida. Kuhu – seda ma veel ei tea!

Enne teist punkti sattume kokku meespaatkonnaga, kes jääb puudesse kinni ja käib ümber. Kanuud veest välja tirides kirub üks nendest „Kurat, ma ei saa aru mis siin täna toimub! See oli meil juba kolmas kord täna ümber käia!“ Õnneks jõe lõpuaosa läheb natuke puhtamaks ja sellega kasvab ka meie tempo. Jaan on teinud tüürijana super tööd, sest oleme vahepeal läbinud täiesti võimatuid kohti ja nüüd avatumal jõel sõidame kõik kurvid ilusti siseküljest. Lõpuks olemegi vahetusalas, kus Kei meile osavalt ühe tühja sinna toodud kanuukaardi endale napsab. Märgin mälu järgi punktid peale ja tulemus on 50:50. Kaks panen pihta ja kaks mööda. Viimase punkti märkimisest on natuke kahju, sest ajasin kaardil märgitud puuderivid sassi ja tegin märke varasemaks kui vaja. Hoolsus 2! Oleme langenud tagasi 87 kohale, sest lisameetreid tuli konkurentidega võrreldes liigselt.

Rattaetapi alguses ei suuda mina kuidagi harjuda 50 000 mõõtkavaga kaardiga. Õnneks Jaan saab sellega hästi hakkama ja esimesse punkti jõuame parimat teekonda pidi. Kuna aga vahetusalas märkisin mina punkte päris kaua ja kohmitsesime seal veel natuke, siis langesime veel kümme kohta. Teise punkti sõites teeme vale teevaliku. Arvestades meie sõidutempot oleks saanud 4-5 minutit kiiremini, aga me ei leidnud üles õiget teeotsa, kust oleks tulnud ära keerata. Paradoksaalselt tõuseme 4 kohta ettepoole, sest teised tegid veel suuremaid vigu! Seejärel päeva pikim rattaetapp 15. punkti. Võib tõdeda, et jällegi vale teekonnavalik! Kuigi kaardilt vaadatuna tunduvad mõlemad teed enam-vähem ühe pikkustena, siis ajad näitavad, et teine tee oli jällegi 4-5 minutit kiirem. Võib-olla selle tõttu, et seal oli tunduvalt rohkem asfaltteed. Oleme langenud 102-ks.

Nüüd on jäänud esimese rattaetapi viimane punkt. Sõidame väga hea tempoga. Kei haagib ennast Jaanile tuulde ja meie kiirus on muljetavaldav. Tuul muudkui vihiseb kõrvus. Etapi lõpuosas sõidame mööda noortest kuttidest, kellele ei mahu hinge, et üks segatiim arendab neist kõvemat tempot. Varsti lähevad nad meist uuesti mööda, aga kilomeetri pärast on neil keel vestil ja jällegi möödume meie neist. Et me rattasõidu vorm on suurepärane, annab tunnistust etapi 31 aeg üldkokkuvõttes. Oleme tõusnud 94-ndaks.

Väike peatus ja joogipaus ja on aeg asuda jälle jalgsietapile. Nüüd ei ole meie samm enam kõige teravam. Jaanil hakkab valu tegema põlv ja Keil on lihtsalt toss väljas. Siiski liigume vaheldumisi käies ja joostes. Ronime esimese mäe otsa, kus asub punkt. Sealt edasi jälle jõkke. Väga värskendav! Järgmise mäe otsas ootab meid lisaülesanne- järjestage planeedid alates päikesest kaugemast! Ei lähe meil kõige paremini! Saame 4 ringi trahvi, mis tähendab 4x200m 25kg kangikettaga jooksu. Kuigi huvitav on mainida, et 58-s aeg lisaülesandest tähendab seda, et paljud tiimid jooksid ikka kõvasti rohkem! Hea on ka see, et Kei saab sel ajal puhata, kui meie kordamööda Jaaniga vudime. Tagasi rattaste poole! Jaani jalavalu läheb üha hullemaks ja joostes minust möödudes hüüab ta, et aegalaselt ei saa ta enam joosta, siis on liiga valus. Nüüd liipab ta ühte jalga järele. Jooksuetapiga oleme jälle tõusnud – koht 86-s.

Rataste seljas liikumine on mõnus. Meie tempo ei ole enam nii kiire kui varem, kuid teevalikud on täpsed ja järgmised kaks punkti leiame teederägastikust kenasti üles. Sellest teisest punktist tuleb ka meie parim etapiaeg sellel võistlusel. Oleme etapil üldarvestuses 22-d ja kaotame B-raja parimale segatiimile 3 sekundit! Rattaetapi lõpuks oleme jälle tõusnud veel kaks kohta.

Ujumine. Jaani on seda oodanud ja viskub esimesel võimalusel vette. Kei paneb talle padinal järgi. kei

Mina jään endale päästevesti selga sättima, sest ei ole kindel, kas 300 m ujumisega ikka hakkama saan. Oli õige valik! Punktikompostrid asuvad ujuvates poides ja sinna on äärmiselt raske toppida oma SI-pulka, mis asub randmel. Vestist on mul punkti võtmisel kõvasti abi, sest saab vabalt veepinnal hõljuda. Ujumisega on muidugi lood teised. Minu aeglase sahmimise peale vees lähevad neli tiimi meist jälle mööda. Märgadena aga väga värsketena jookseme viimase lisaülesande juurde. Jaani liikumist ei saa aga enam jooksmiseks nimetada, sest aeg-ajalt on ta sunnitud keksima ühel jalal.

Lisaülasandeks on kroketirada, mis tuleb läbi piiramatu arvu löökidega võimalikult kiiresti. Ei saa asjale kohe pihta, aga varsti näidatakse mulle ette, et tegelikult tuleb mängukeppi kasutada hokikepina ja lihtsalt ajada palli kogu aeg õiges suunas. Ja siis viimased jooksusammud ja ongi finish! Ajaliselt saabume finishisse 86. kohal, aga märkeorienteerumisest saadud 1 tund trhavi lükkab meid 98. kohale. Oleme rahul! Oli hästi vahva rada ja väga tore võistlus! Loodame, et Jaani jalg saab jälle tervaks ja ta on meid vajadusel teinegi kord nõus aitama! Kanuusõit oli ekstreemseim siiani kogetuist ja rattarada oli väga huvitavate valikutega. Selline X-dream on puhas rõõm!

Natuke lõpetuseks oleksitest. Tegime 4 teekonnavaliku viga (2 kanuus ja 2 rattal), mis maksid meile vähemalt 15-20 minutit. Märkeorienteerumise 1 tunnine ämber siia lisaks. Kui neid ei oleks, siis Walkie-Talkie oleks olnud üldarvestus 40 hulgas ja segatiimidest 10 hulgas. Oleksid ei maksa midagi, aga nüüd teame, et meis on potentsiaali veel paremaks!