Posted by: Kei | august 2, 2011

Põhjast-Lõunasse VOL IV 19.-29. juuli 2011 Läti-Leedu-Kura säär u.400km.

Reisilised Kei ja Mari

Tallinnast läbi Valga Rongiga Riiga, sealt rongiga Jurmalasse ning sealt veel rongiga edasi Tukumsisse.

19. juuli, teisipäev

Kei:

“Tartu rongipeatuses ärkasime ülesse. Rattureid oli vahepeal peale tulnud ja maha läinud. Vaguni 6 rattakohta olid stabiilselt(debiilselt) täis.

Tartust tulid peale taas kaks ratturit (sealjuures üksteisest täiesti sõltumatud). Silm läks selgeks sellepärast, et mõlemal oli ratas täis laaditud meile sarnaselt, põhjalikuma matka tarvis. Magamiskotid, telgid ja kõik muud jutud. Pikema sissejuhatuseta kiskusin oma kaardi ratta pardakoti kile vahelt välja ja hakkasin jutustama. Veidi hiljem selgus, et üks matkur on Kalev ja teine Kuno. Mõlemad tegelevad “puudega”, üks rohkem aianduse ja teine rohkem metsandusega. Mõlemad muhedad muhvid. Tartust, Luunja kooli taustaga.

Kuno

Kalev kaua ei oodanud, vaid revanśiks rebis oma kotist veel täpsemad ja põhjalikumad kaardid. Neid me siis kõrvutasime ja võrdlesime.

Kalev

Kuno alustas raua tagumisega. Alguses tagasihoidlikult eestlase kombel meie marsruuti maha tehes ja enda oma kiites. Mari jäi vankumatuks (olin Mari meelekindlusest siiralt üllatunud ja rõõmustasin selle üle väga). Riidu ei mindud, vahetati teemat.

Jooksuga rongivahetus Valgas. Edelaraudtee vagunisaatja hoidis meie jaoks Riiga mineva rongi uksel jalga vahel, et me kõik oma asjadega peale saaksime ja jõuaksime. Kuno jooksis ühe ukse juurest teise juurde. Tiris ja tõmbas, tõstis ja lükkas. Nii said kõik 100kg kaaluvad rattad sisse.

Riia rongi pehmetel toolidel taas uned (Mari oli öö enne Balti Jaamas rongile astumist maganud ööund 30 min, mina 4 h). Nii et asend ega küljealune ei mänginud mingit rolli. Selles konditsioonis oleks uni tulnud ka püsti seistes nagu hobustel. Silmad said lahti tehtud nagu tavaliselt pissihäda peale. Kuno oli taktikat muutnud. Jurmalat tutvustati iga kandi pealt. Kaartide ja memuaaride ja lõpuks ka õhtusöögi lubadusega. Mari kindlus lõi veidi kõikuma. Miks mitte… Mina laveerisin otsustamise raskuse kõik Mari õlgadele, nimetades teda Brigadiriks.

Riia rongijaamas pudenesime taas Kuno abiga ühes tükis rongilt maha. Meie jäime Kaleviga rattaid valvama see aeg kui Kuno ja Mari tegid rünnakut rongijaama sisemusele infoputkat sihikule võttes.

Saksa rattatont pikkade põlvikutega koperdas meile otsa ja vahetasime äratundmisrõõmusid.

Minu siht oli ainult söökla, enne seda keeldusin üleüldse kaasa tulemast (minemast ) mõtlemast.

Tel. numbrite vahetus ja Kalev lendas Riia linna peale oma priimusele gaasiballooni otsima.

Mari ja mina sööma Double Coffeesse. Tellimus sisse antud -potsatas meie lauda ühtäkki Kuno. Kaasas Jurmala kaart, veendumaks ja kindlustamaks et me ikka tuleksime täna õhtuks sinna. Teeme siis selle otsuse ära! Lähme Jurmalasse! Lõime käed. Kuno kummutas kohvi kurku ja asis ennast rattaga juba ette teele.

Aijah, vahepeal oli tulnud sõber Paulilt järgmine ilmateate sõnum:

“Tukumsis ilus soe päikseline õhtu. Mõnus pluss 16C öö, vihma ei kusagil. Hommikul päike ja natuke pilvi. Samal päeval pluss 25C”

Meie varuplaan Mariga jäi, et kui Jurmala telklaager osutub liiga kirevaks kirveks, siis viimane rong Jurmalast Tukumsisse läheb 21.55…Kõht täis, hing rahul suundusime Jurmala rongile.”

“Heal ränduril ei ole kindlaid plaane ja kavatsust jõuda pärale” Lao Tzu (Paul kostitas meid igal õhtul mõne asjakohase mõtteteraga ja hommikuti alustasime oma päeva Paulilt saadud ilmateatega ja nii iga jumalama päev)

Mari:

“Jurmala on täpselt nii nagu ma seda ette kujutasin- suur turistilõks. Suurim magnet on jalakäijate promenaad rohkearvuliste kõrtsude, kaupluste ja kaupmeestega. Rannik ja rannajoon on muidugi vaimustavad, midagi sellist pole meil vastu panna.

Sel ajal kui mina Jurmala toidupoes õhtu- ja hommikusöögiks manti varusin piirasid Keid õues kohalikud kahtlase taustaga parm-ärimehed. Innukalt pakuti võimalusi ühiselt õhtut veeta ja noriti telefoninumbrit. Kui ma poest naasesin olid nad aga läinud ja Kei hingas kergendunult. Selliste lähenejatega said jutud kiiremalt joonde kui nendelt ise number küsida ja vanne helistada kaasa lubatud.

Kui olime promenaadi 4. korda läbi sõitnud, jõudis Riiast lõpuks kohale ka sportlik Kuno, kes endiselt ei jäänud meiega vaid kihutas lähedalasuvat kämpingut üle kontrollima. Meie olime loobunud Jurmalasse rattaga sõitmisest seetõttu, et pidasime orienteerumist suurlinna segaduses meie jaoks piisavalt liiga keeruliseks. Kuno oli elav tõestus selle kohta, et meil oli olnud õigus. Et Jurmala hakkas meie jaoks ammenduma, selgitasime välja et rong Tukumsisse väljub tunni aja pärast. Senikaua tegime aega parajaks Jurmala suurejoonelist rannajoont imetledes ja tśeburekke süües.

Tukumsisse tahtsime lasta end rongil sõidutada kuna see asub samal kõrgusel Latgale (Ida-Läti) linna Madonaga kus me eelmisel aastal lõpetasime oma matka. Samal ajal oleks Jurmala ja Tukumsi vahelise 65km rattaga võtnud meilt ka ühe hinnalise matkapäeva.

Ühte ma veel ütlen, ku me poleks Tartu-Valga liinil tutvunud Kalevi ja Kunoga, siis me ilmselt poleks olnud õhtuks Tukumsis (armas väike linnake 65 km Riiast läände). Nimelt oli vaja tõsta rattad perroonilt rongi, maast püstloodis üles ca 1m kõrgusele. Vokid on meil koormatult aga tõesti rasked, ca 30kg. Ainuke kord kui me seda ise tegime oli Riiast Jurmalasse minnes. Kahepeale saime kuidagi hakkama- mina rebisin esirattast ja Kei tõukas tagant. Edaspidised tõsted tegi meie rõõmuks abivalmilt ära Kalev.

Õhtuks leidsime kõik end soodsas öömajas Tukumsi spordikooli Youth Hostelis. Pestud-kustud-kammitud. Kahekaupa toas. Hind 5 latti per naama. Limpsisime kambapeale ära Kuno poolt pakutud valge veini ja sõime kerge õhtueine. Elu on lill. Homne plaan on hommikul veel meestega ühine pudruring teha, aga siis ootab meid ees suur pereheitmine- Kalev ja Kuno plaanivad minna omadele radadele. Aga eks näis, hommik on alati õhtust targem.”