Posted by: Kei | august 4, 2011

P-L vol.4 Kolmas päev. “Kaks koske ei kuule teineteist” – Keenia vanasõna

21. juuli, neljapäev

Kei:

„Öösel müristas ja paugutas, välgutas ja padutas kõvasti. Kui vesi ülevalt taevast otsa sai, siis valgusshow jätkus koos helitaustaga hommikuni. Kuiv äikesetorm. Õhtul olime targalt matkagaasi balloonid telkidest kaugele jõe äärde liiva sisse viinud, et kui peaks lajatama, siis poleks looduslikule paugule gaasipauku lisaks.

Telk pidas veele vastu.

Hommikuäratus Pauli sõnumiplõnniga, mis lubas algavaks päevaks 33 kraadi läitsakut. Selle teadmisega rullisime ennast telgist välja ja leidsime Kalevi jõe äärest õnge vette loopimas.

Karastav kups ja hommikuvõimlemine.

Hommikusöögiks leivasupp hapukooreleivaga. Kõik see tehtud, taas peadpidi jõkke nõusid pesema. Lõpuks kui kõik oli koos ja hästi ja lõke kustutatud, toimetused valdavalt varjus toimetatud oli ärkamisest möödnunud sujuvalt neli tundi.

Kõne õnnetu häälega Kunolt. Ta oli kõikide valikutega alt läinud, lõpuks unustanud koju telgi-kaared ja matkapoest ostnud vale otsaga gaasiballooni. Öö veetnud vihma käes, kell 6 hommikul istus juba taas ratta seljas. Kuno spordiring läks u. 150km.

Kalev alustas küll päeva meiega, aga siis keeras ennast üles põhja poole Talsi suunas, et oma puhkuse lõpp läbi sõita Stende loodusrahva pargid.

Ristteel lahkumineku kõned-kallid-lubadused-meilide ja tel. nr-te vahetused ja edasi tuli 39km sirget musta sulavat asfaldit, päike paistmas lagipähe. See tuli lihtsalt üleelada ja mida kiiremini väntad seda kiiremini see kannatus ka otsa saab.

Kuldiga. Peapullevardil tegime suured söögid, sest see hommikune leivasupp lisandiks hapukoorega leib oli ammu juba kerest lahkunud.

Sõnum Kunolt, et ta jõuab u. tunni pärast . Nautisime toitu rahulikult ja täie mõnuga. Puhvetist tellitud shokolaadi –jäätisekokteilile lisasime lisandiks iseseisvalt seljakotist väljalibisenud Vana-Tallinnat.

„Tere eestlased!“ Reelika ja Andres istusid meie lauda. Nemad puhkasid autoga ja liikusid vastupäeva meie ratta ringiga. Jagasime siis lahkelt oma teadmisi Nukuaiast ja Veinimäest ja Mõisast ja nemad soovisid meile head puhkust.

Saabus sportlane ja rahutu hing ja hulkuv neer Kuno. Ütlemata sõbralik oli teda näha. Enne linnast väljasõitu otsustasime veel vaadata Euroopa laiemat koske. Vot eta daaa!!! Venta Rumba!!! Seda me ainult ei vaadanud vaid ka kogesime. Hullasime unustuseni. Täiesti looduslik Spa! Ja mitmeid kordi järjest. Kuidagi ei raatsinud sealt ära minna. Kui kella märkasime taas vaadata, siis tegelikult ütles ajanäitaja, et me võiks olla leidnud lähima 45 min sees endale laagrikoha. Esialgne idee: jõega koht Kuldigast väljas – edasi meie õige suuna peale, jäi vähekene liiga kaugele. Kuno astus kose kõrval majutust ja telkimist pakkuvast aiaväravast sisse ja juudi kombel rääkis endale katusealuse ära ja meile tasuta telkimiskoha. Sellepeale pakkis paarisrakend oma raske rattakola maha ja tuiskasid toidupoodi head ja paremat tooma. Sest siin armsas väikeses kohas on kasutada köök ja grillimiskohake ja muidugi nõudis Kuno, et ta täna enne ärakukkumist ja vaatamata varasele äratusele tahaks küll midagi veel Juua!

Hommik lubab meile taas kosesuplust- suurepärane!!

Enne uinumist meenus Elo reisieelne ärevus, et kaks naist omapead ilmapeal laiali… Elo! Kõik on hästi! Universum on kõige sellepeale mõelnud ja asja ära korraldanud, meil on pidevalt meessatelliit kaasas.

Mari:

„Ma mõtlen, et sel päeval oli vist esimene kord selle reisi jooksul kui ma sõnastasin, et Kurzeme peaks eestlasest ränduritele väga mokkamööda olema- ilus loodus vaheldusrikka maastikuga, vaatamisväärsused mis väärivad vaatamist, heatahtlik suhtumine kohalike poolt, heatahtlik hinnatase. Et võiks kohe julgelt soovitada, rahakoti pihta julmalt ei käi. Tasuks muidugi alati teha ette väike kodutöö, et enda huvidele vastavad kohad üles leida. Kellel huvi, siis päris hea on alustuseks selline leht: http://www.latvia.travel/en/western-latvia-kurzeme.“